Frakt

EXTRA INFORMATION OM LEVERANS

På grund av hög efterfrågan kan leveranstiderna vara något längre än genomsnittet. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär.

Tyvärr kan vi tillfälligt inte avbryta eller göra ändringar i din beställning under denna period. Tack för din förståelse.

På grund av det höga antalet paket kan ditt valda utlämningsställe vara fullt. I sådana fall kommer ditt paket att levereras till det närmaste tillgängliga utlämningsstället.

 

De fraktpriser du ser är indikativa och inte specifika för enskilda produkter. Fraktkostnaderna kan variera beroende på antalet produkter och deras volym i din korg. För att se det specifika priset för din beställning, vänligen gå till kassan och välj ditt leveransland. Expressleverans omfattas inte av fri frakt.

Vi behandlar din beställning så snabbt som möjligt. Alla beställningar skickas från vårt lager i Danmark inom 1-3 arbetsdagar. Alla kunder som betalar med kreditkort kommer dock att genomgå valideringskontroller och ferm LIVING förbehåller sig rätten att försena en beställning om vi anser att ytterligare säkerhetskontroll är nödvändig. När din beställning har skickats kommer vi att mejla dig spårningsnumret för paketet.

Vi levererar inte till postboxar.

Om leveransen verkar skadad, ber vi dig att ta emot den med reservation. Om innehållet är skadat, vänligen fyll i vår produktreklamationsformulär.

Leveranstid och fraktkostnader

Nedan är de uppskattade leveranstiderna från det att paketet skickas från vårt lager. Om du lägger din beställning före kl. 14:00 skickas den samma dag.

GLS Leverans: 3-5 arbetsdagar
DHL Leverans: 3-5 arbetsdagar
Expressleverans: 2-3 arbetsdagar
Schenker Gatumottagning: 3-7 arbetsdagar

Priser

Köp under 1250 SEK: från 40 SEK
Köp över 1250 SEK: fri frakt*
*Inkluderar inte leveranser av möbler och större föremål (Schenker och Expressleveranser).

Leverans av möbler och större föremål

När du beställer möbler eller större varor kommer de att skickas med en specialkurir till din leveransadress. Alla kunder inom EU kommer att kontaktas via e-post angående leveranstiden. Du kan välja leverans inom de närmaste tre kommande vardagarna mellan 07.00-17.00. Vänligen se till att vara hemma på adressen vid leverans. Om du inte är hemma vid den överenskomna leveranstiden kan ditt föremål komma att returneras till lagret. I så fall, vänligen kontakta oss för vidare hjälp.

Översikt över specialkurirtjänster

Expressleverans

Paketet levereras till vägkanten, och om detta inte är möjligt så nära din leveransadress som möjligt. Du ansvarar för att få leveransen från vägkanten in i ditt hem. Denna tjänst inkluderar inte borttagning av något förpackningsmaterial eller pallar. Observera, DSV skickar varorna med FedEx eller TNT. Du kommer att få din spårningsinformation direkt från DSV, FedEx eller TNT.

Schenker Gatumottagning

Paketet levereras till vägkanten, och om detta inte är möjligt så nära din leveransadress som möjligt. Du ansvarar för att få leveransen från vägkanten in i ditt hem. Denna tjänst inkluderar inte borttagning av något förpackningsmaterial eller pallar. 

Observera

Leverans till öar utan broförbindelse kan vara föremål för en extra fraktavgift och sådan avgift visas inte på din orderbekräftelse. I sådana fall kommer vi att kontakta dig direkt med en reviderad fraktoffert och be dig att bekräfta din beställning på nytt.

 

Meddelande om fri frakt-policy

Vi vill informera våra kunder om att fri frakt endast är tillgängligt för beställningar inom Europeiska unionen (EU) och endast gäller för beställningar med ett totalt värde som överstiger 1250 SEK.

Observera att skrymmande varor inte är berättigade till fri frakt, oavsett beställningsvärde.

Standardfraktavgifter gäller för beställningar som skickas till destinationer utanför EU, inte uppfyller minimikravet för beställningsvärdet eller innehåller skrymmande varor.

Denna policy är på plats på grund av de extra kostnaderna för internationell frakt, tullavgifter, hanteringsavgifter och frakt av skrymmande varor.